lördag 12 september 2015

Naturlig sminkning och blekt anus


Jag har flera vänner som är sjuksköterskor. Vissa arbetar på operation. Andra på mag- och tarmmottagningen. Och vissa på förlossning och BB. Alla säger de samma sak: det är oerhört viktigt för kvinnor att vara snygga när de genomgår undersökningar/behandlingar på sjukhus av alla olika slag. Jag var förstås tvungen att studera detta närmare och nu har jag gått igenom en del diskussionstrådar på Familjeliv och likande forum som handlar om att känna sig snygg när en är på sjukhus.

Jag har suttit och gapat. Så chockad har jag varit över vissa inlägg. 
"Jag ska göra en koloskopi på onsdag och jag vill både vaxa mig och göra en analblekning så jag kan känna mig fräsch och trygg. Har ni några tips på bra krämer?"
Det är alltså viktigt att ha ett hårfritt och rosa analhål när det ska stoppas in slangar där så läkaren kan imponeras över den stylade ringmuskeln. Då kan hen säga: "wow, såg du vilket fins anus hon hade?" 

Jag har också registrerat att det är en hel del kvinnor som vill vara rakade och fräscha inför förlossningen. Gärna också med målade tånaglar.
"Jag ville gärna känna mig som mig själv så jag lade en naturlig make up och målade tånaglarna blekt rosa. Benen, armhålorna och bikinilinjen har jag rakat noga under hela graviditeten, annars skulle jag känna mig ful och äcklig."
Lägg märke till motsättningen här: naturlig make up med rakad fitta. Vi vill alltså vara naturliga i ansiktet, men inte runt vaginan. Vad är bra naturligt och vad är dåligt naturligt? Var får vi vara naturliga och var får vi inte vara naturliga? (Retorisk fråga)

På analblekning.se kan en läsa kommentarer från nöjda kunder. 
"Nöjdast är nog min kille."
Är det så, män, att det är viktigt att kvinnors skithål är rosa och inte naturligt mörkt färgade? I så fall, varför? Har det att göra med att kvinnors kroppar ska vara groomade och kontrollerade all over? Vi får inte släppa lös kroppens naturliga funktioner på grund av att vårt kött på något sätt ska existera för att vara någon annan till lags? Hur ofta tittar ni på analen på nära håll egentligen?

Vi minns ju alla vad som hände med bibliotekarien som ogenerat visade sina orakade armhålor på bästa sändningstid i Melodifestivalen. Hon fick mail av arga män (och en del kvinnor) som inte kunde förstå hur hon kunde kränka dem så med sitt armhår. Vad kan vi lära oss av detta?

Kvinnor ska ta hand om sin kroppsbehåring på angivet sätt enligt normen:
Raka armhålorna
Raka benen
Raka muttan
Plocka ögonbrynen

Gör du inte det, kommer du att hotas till lydnad. Eventuellt avfärdas som lesbisk. För då kan män förstå. Kvinnor som inte lever för att attrahera män, de är alla flator som får ha hår. Heterosexuella kvinnor har inte den valfriheten eftersom vi förväntas att sköta våra kroppar så att de kan fortsätta vara föremål som existerar för manlig kåthet.

Nu har detta alltså också nästlat sig in i kvinnors medvetande så pass att de känner att de måste vaxa och bleka en kroppsöppning vars funktion är att gas och bajs ska komma ut. Annars kan de inte känna sig fräscha. Till och med under en förlossning, då det säkerligen kommer både det ena och det andra ur kroppsöppningarna, måste en kunna känna sig fräsch genom att lägga en naturlig make up innan och raka bikinilinjen. 

Vi ska vara naturliga ovanför nyckelbenen, men när vi har skitit i att raka oss eller om det visar sig att vi har flytningar eller bruna rövhål, då slutar tillåtelsen att vara naturliga. 

Fräsch som en nyponros på kind och anus. Härliga tider.

//Tiderman

PS. Alla kvinnor får, och ska, göra precis som de vill. Men jag måste liksom reflektera över sådant jag tycker är intressant i ett genusperspektiv.





Inga kommentarer: