tisdag 18 maj 2010

Braindead - The Resurrection



Så sitter man här ensam igen då...älsklingen är på jobbet. Han jobbar varje dag. Åhhhh så duktig han äääär lilla gubben min!!! <3 <3 <3 (Alltså han är lite bättre än alla andra som jobbar för bröd födan. Ville bara klar göra det)

Min älskling, han kan han! En gång sa han att jag var fin och en gång köpte han grejjer till mig och en gång gjorde han iordning lunch till mig!!! Åh vilken underbar man jag har! (Egentligen har vi ett ganska trassligt förhållande men detta döljer jag genom att propagera för hans fantastiska väsen varje dag på face book så ingen ska misstänka att även solen har fläckar.)

Tur att man har sina katt barn. De är såååå söta mina små älsklingar! Gullipluttinuttigutti. Kissarna mina! Jag älskar dom mest av allt!!! (Detta tänker jag också slå in i huvudet på folk så att alla verkligen hjärn tvättas med det. Men vem behöver EGENTLIGEN hjärn tvättas med det? Jo - JAG!!!)

På fredag blir det en super dag!!! Då ska vi äta tacos framför Talang 2010! Världens bästa pogramm näst efter Idol och Bonde söker fru. Synd bara att bonden Janne valde fel tjej förra säsongen! Asså sånt kan man ju bara få krupp på!!! Det är ju sånt som gär att samhället suger!!!

Idag ska jag först träffa bästa Christine för en fika på stan. Hon är ju så bäst gumman min!!! Vad skulle jag göra utan henneeee!!!! <3 <3 <3 (Detta skriver jag helst på nätet så slipper jag tala om det för henne personligen)
Efter det ska jag inte göra någonting. Kanske söfta lite.
(Men oroa er inte. Jag ska uppdatera var 7 e minut på face book så ni kan hålla koll på vad jag gör. Det jag har planerat in just nu är: vara ute, laga mat, se på TV.)

Sen kanske jag bloggar lite om min innehålls rika dag fullt med utropstecken soch sär skrivningar å att jag låter riktigt glad och käck! Så pass glad och käck att jag struntar i grava språk fel!!! Det är ju så man ska vara liksom. Inget gnäll. ALlt är så SUPER BRAAAA!!!! Wiiiiiiihhhh!!!

Jag säger också god natt till alla face book vänner varje kväll så att ingen ska bli arg för att jag inte önskade dem go natt. Kanske skriver jag:

så var'e dax igen,,,, framför fejjan, me världens tyngsta skalle,,,, å me ännu tyngre ögonlock:/
,,,myyzer nog ner mej under täcket ist,,, å i skaplig tid dessutom;)Natti Natti <3

Sov gott alla älskade vänner, nu ska jag sova sött och drömma om rosa moln!

Pöööözzz och kraaamiiiizzzz <3 Izzy och Lazze <3

Detta är jargongen. Tramskulturen har fått våra hjärnor att endast fungera som utfyllnad i våra kranium istället för att vara en apparat för hjärnverksamhet som reflektion, diskussion och eftertanke. Allt detta mysiga skitsnack om våra fantastiska liv är så genomskinligt. Skulle man applicera en psykoanalys på facebookstatusar och bloggar skulle man få fram mycket tydliga resultat gällande människors vilja att skapa en bild av sig själv och sitt liv som inte alls stämmer överens med verkligheten. Vi har en konstig drift att vara perfekta. Därför skapar vi dessa gulliga fantasifoster. Kanske behöver vissa det. Men överdrivs det blir det bara patetiskt. "Det är synd om människorna", skrev Strindberg. Aldrig har dessa ord haft så stor innebörd som nu.


5 kommentarer:

Kim sa...

HA HA HA!!! Fan vad bra! Ner med de korkade nätterroristerna!

Tiderman sa...

Det är inte det som är huvudmålet dock. Jag gjorde väl mer ner tramskulturen som gör folk till riktiga fjortisar. (om du har läst och reflekterat över den kursiva texten) Min blogg är inte personligt angripande på något sätt. Den handlar om samhälls- och kulturkritik och vad dessa två faktorer gör med människor. Så klart med radikala lösningar, utskällningar och syrlighet. Jag skriver ju trots allt i krönikaform och vill provocera fram reaktion. Även om det kan verka som om jag mejar ner individer så kritiserar jag det de gör och uttrycker, inte vilka de ÄR :-)

Cecilia sa...

Tack o lov för den kursiva texten.... Trodde först att skribenten fått hjärnsläpp p.g.a. alla särskrivningar.

Tiderman sa...

Nog fattade du att jag aldrig skulle skriva på detta korkade sätt ändå hoppas jag. Med eller utan särskrivningar! hahaha :-)

Cecilia sa...

Hahaha! Självklart.